Så går det ubønnhørlig mot høst

og dugnadsjobbingen er atter igang. Skal vi få skilter på Drammensbilen?

Siste: Redaktøren har snakket med gode kontakter på Biltilsynet. Ikke umulig annet enn at vi kan få registrert Drammensbilen. Det meste avhenger av LMK faktisk. Og da burde det vel være i orden?

Sommeren er ikke helt over, men som trekkfuglene forbereder sine trekk til varmere strøk, så trekker dugnadsarbeidere av ulike raser inn under tak på Burud. Her skjer det saker og ting som vanlig. Duoen M&M er godt igang med nytt kjøkken og nye toaletter. M&M består av Mjongle & Maurseth. Flinke arbeidere.

Lenger ut i hallen er Norges dyreste bil, den verdensberømte Drammensbilen til kr 50.000.000,- blitt startet opp og skal i løpet av vinteren bli ført tilbake til fordums glans og få et nytt liv. Atle har såvidt begynt på bremsene. Så må vi få tak i ei ny registerreim, filtere til motor og gear mm før vi tør og la motoren gå noe mer.

Som vanlig mange blide fjes på Burud en tirsdagskveld. Redaktøren hadde en kompressor med hikke som Reparatør Lars kikket på forleden dag uten å finne feilen. Mannen fikk imidlertid en åpenbaring midt på natta og har til redaktørens store glede fått reparert innretningen. Hans Otto var også en barmhjertig samaritan denne kvelden. Han byttet registerreim på spesialavfallsvogna til Hurtigkonsulent Tveten som var i strålende humør denne kvelden. Ny reim i bilen - og etter hva vi forstår også ny reim i køya......